Recept: Kip, Mango & Garnalen Salade

Dit is mijn favoriete salade voor een mooie lentedag. Ook op andere dagen, overigens.
En na het sporten al helemaal! Bomvol eiwitten en gezonde vetten, goed vullend en de friszoete accenten van de mango maken het echt een (zonnig) feestje.

Recept Afdrukken
Kip, Mango & Garnalen Salade
Maaltijd Hoofdgerecht, Lunch
Prep Tijd 0
Kook Tijd +/- 30 minuten
Porties
persoon
Ingrediënten
Maaltijd Hoofdgerecht, Lunch
Prep Tijd 0
Kook Tijd +/- 30 minuten
Porties
persoon
Ingrediënten
Instructies
  1. Snijd de kipfilet in blokjes. Bak deze in ongeveer vijf minuten gaar in een koekenpan met een scheutje olie, of bereid de kipfilet in de oven, wok, of op een andere door jou gewenste manier.
  2. Doe ondertussen de rucola melange in een diep bord. Snijd de avocado, de komkommer en de mango in plakjes of blokjes en leg deze op de sla.
  3. Als de kip klaar is, voeg deze dan toe aan de salade. Snijd vervolgens het ei in plakjes en voeg deze toe samen met de garnalen.
  4. Strooi het hennepzaad en de cashewnoten over de salade.
  5. Maak een saladedressing van het sap van een halve citroen, wat olijfolie en wat zout en peper naar smaak. Maak de salade af door deze dressing over de salade te gieten.
Notities

Voedingswaarde per portie:
715 Kcal, 17g Koolhydraten, 73g Eiwitten, 38g Vet.

Deel dit Recept
Mogelijk door WP Ultimate Recipe

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *