Recept: Carrot Cake Protein Pancakes

Een heerlijke, feestelijke manier om wat extra eiwitten en groenten naar binnen te smokkelen. Deze pannenkoekjes smaken echt naar worteltjestaart, and  yes, that’s a good thing. Over het gebruik van eiwitpoeder verschillen de meningen, en zo ook over de vele verschillende soorten en merken die er te krijgen zijn. Zelf gebruik ik het vooral als aanvulling omdat ik het moeilijk vind om genoeg bij te eten voor het aantal uren dat ik in de sportschool sta. Paleo is het niet; het valt eerder binnen een grijs gebied. Wat voor eiwitpoeder je gebruikt is echter wel belangrijk. Het loont om je hierin te verdiepen voordat je een keuze maakt (dat scheelt je ook een hoop verspilde centen aan potten die je achteraf toch niet gebruikt). Ik heb er zelf nog niets over geschreven, maar Mark’s Daily Apple heeft een aantal hele goede, duidelijke artikelen. Kijk bijvoorbeeld hier voor een vergelijking van de verschillende eiwit supplementen, of hier voor meer informatie over verschillende soorten whey.
Wil je helemaal geen eiwitpoeder gebruiken, dan kan dat natuurlijk ook. Vervang in dit recept het eiwitpoeder dan met amandelmeel of kokosmeel en voeg eventueel nog wat vanille extract toe.

In elk geval, geniet ervan! I know I did!

Recept Afdrukken
Carrot Cake Protein Pancakes
Maaltijd Lunch, Ontbijt
Prep Tijd 10 minuten
Kook Tijd 10 minuten
Porties
Pannenkoekjes
Ingrediënten
Maaltijd Lunch, Ontbijt
Prep Tijd 10 minuten
Kook Tijd 10 minuten
Porties
Pannenkoekjes
Ingrediënten
Instructies
  1. Ik gebruik voor dit recept een staafmixer. Je kunt een blender of keukenmachine gebruiken, of alles met de hand doen.
  2. Breek de drie eieren in een maatbeker. Voeg hier alle ingrediënten aan toe behalve de wortelen, de rozijnen, de walnoot stukjes en de optionele 'toppings'. Gebruik een staafmixer om hier een glad beslag van te maken.
  3. Rasp de wortelen en voeg deze toe aan het beslag, samen met de rozijnen en de walnoot stukjes. Meng goed.
  4. Verhit een scheut walnootolie in een koekenpan op hoog vuur.
  5. Giet/schep een derde van het beslag in de pan. Laat het beslag een beetje uitlopen aan alle kanten.
  6. Bak het pannenkoekje ongeveer twee minuten aan één kant, totdat de bovenkant lichtelijk gestold is en belletjes krijgt. Draai de pannenkoek dan om en bak de andere kant ook ongeveer 2 minuten.
  7. Herhaal het proces nog twee keer met de rest van het beslag.
  8. Serveer de pannenkoekjes warm, eventueel met een topping van coconut cream (zacht gemaakt, eventueel gemengd met wat citroensap en kaneel) en een scheut ahornsiroop.
Notities

Voedingswaarde per pannenkoekje (zonder toppings):
264 Kcal, 11g Koolhydraten, 16g eiwitten, 17g vet.

Deel dit Recept
Mogelijk door WP Ultimate Recipe

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *